Fuck Social Media. Read Books - upcyklovaná nákupní taška
Fuck Social Media. Read Books - upcyklovaná nákupní taška
Autorské upcyklované tašky upozorňující na problémy moderního světa
Nákupní taška š 46 cm x v 44 cm x šířka dna 11,5 cm, uši 60 cm (do ruky i na rameno). Materiál kepr/"montérkovina" - bavlna 65%, polyester 35%. Je k dispozici ve třech barvách: zelená, tmavě-modrá a tyrkysová (viz fotky níže). Do objednávky uveďte, jakou barvu objednáváte. Kromě toho sloganu existuje aktuálně i ve variantě Books not bombs.
Tato taška je zhmotněním průniku několika věcí, o které v PeopleCommu usilujeme:
1) Eliminace jednorázovosti: Každý městský člověk by u sebe měl mít nákupní tašku, aby se vyhnul igelitkám a dalším jednorázovým obalům.
2) Odpady neexistují - tašky jsou vyráběny z nepotřebných látek určených k šití pracovního oblečení
3) Podporujeme sociální podnikání. Naše tašky šije kultovní třebíčský podnik Vrátka, člen Slušné firmy
4) Knihy jsou stále tím, co může změnit svět. Čtení otevírá mysl a oči. Slogany na taškách chceme připomínat, že čtení knih má v našich životech nezastupitelnou úlohu.
5) Mír je to, co chceme my lidé. Válku chtějí jenom miliardáři. Taškami chceme připomínat i to, že normální je mír a spolupráce, ne boj a soupeření.
6) Nákupu taška je "cool" módní doplněk.
Sociální sítě jsou dnes nastaveny tak, aby nás maximálně manipulovaly tak, abychom na internetu nedělali, co sami chceme, ale to na čem korporace vydělají (viz Skinnerova krabice a magie kaptologie a strategie šmírovacího kapitalismu). Algoritmy nás rozdělují, stavějí nás proti sobě, prodávají nám věci, služby, ideje, ideologie, politiky a životní styl, který/é nechceme a který/é nám ubližují. Sociální sítě nás dezinformují, matou tak jako nikdy nic v lidské historii. Ničí naší pozornost, schopnost koncentrace a tedy i schopnost číst delší texty. Čtení je přitom pro rozvoj mozku a našich kognitivních schopností po celý život nezastupitelné. Co platí o nás dospělých, platí samozřejmě mnohonásobně i o našich dětech. Proto považujeme za důležitou osvětu škodlivosti sociálních sítí a na druhou stranu potřebnosti čtení. Věříme, že i tyto tašky tomu přispějí. Autorem designu je Petr Hanuš.