Přelet nad hypermarketovým hnízdem

100 Kč 4 €

Přelet nad hypermarketovým hnízdem

Deset let budování hypermarketů v ČR

Řada západoevropských metropolí se již poučila a ve snaze minimalizovat negativní dopady hypermarketů sestavuje podrobné plány, kolik nových obchodů si město může dovolit a za jakých podmínek. V České republice naproti tomu snahy o usměrňování obřích prodejen zatím odmítáme, nejčastěji s poukazem na všeřešící volnou ruku trhu. Hypermarketové řetězce mají také obrovskou ekonomickou moc a z ní vyplývající moc politickou. Dalším faktorem, který jim pomáhá při vítězném tažení našimi městy, bývá nízký zájem občanů o dění ve své obci. Ale i tehdy, když občané vyjádří svůj nesouhlas, prosazují zástupci obcí zájmy řetězců bez ohledu na veřejné ménění a někdy i bez ohledu na zákony. Dokládají to případy popsané v této publikaci, které bohužel nejsou ojedinělé.
Knihu si můžete koupit v balíčku s třemi dalšími knihami s tímto tématem: Super a hyper markety: Nesnesitelná lehkost nakupování za 369,- Kč. V balíčku najdete: Nesnesitelná lehkost nakupování aneb Oči otevírající publikace osvětlující zákulisí nakupování v super-, hyper- a mega-marketech, Přelet nad hypermarketovým hnízdem aneb Deset let budování hypermarketů v ČR a Jak na nákupní centra aneb praktický manuál na to, jak se vyhnout stavbě marketu u vás v obci a Nákupní řetězce – nové výzvy aneb Důležité souvislosti fungování hyper/super-marketů.
Pokud chcete širší souvislosti toho proč se marketům vyhnout, sáhněte po knize Třináct tisíc dní.

Koupit knihu

Online v ČR a SR

100 Kč

Proč si přečíst

  1. Protože máloco nás drží tak moc v šachu jako právě super/hyper-markety - pochopit jejich fungování je začátek změny k zdravějšímu, šťastnějšímu a bohatšímu životu
  2. Většina populace vydělává u korporací (případně u našich oligarchů) a u stejných korporací (případně u oligarchů) tyto peníze následně utrácí. Zbývá někomu ještě síla a prostředky na život?
  3. Po roce 1939 jsme přišli o židovské obchodníky, po roce 1945 o německé a po roce 1948 o zbylé české. Následovala epocha socialistických unifikovaných Rajek a sámošek. Po roce 1989 pak přišly nadnárodní markety. Nyní přichází čas na to, abychom si život vzali od korporací (a oligarchů) zase zpátky a podpořili návrat drobných obchodníků a tím i života do našich měst a obcí.

V knize se dozvíte

  • Co znamená supermarket pro zdraví a štěstí lidí tam, kde stojí
  • Jak moc dokáže supermarket zničit přírodu
  • Jak moc dokáže supermarket zničit lidi (zaměstnance, zákazníky, dodavatele a sousedy)
  • Jak se supermarketům postavit
  • Nespočet dalších dechberoucích souvislostí

Prolistujte si

Autor

Filip Fuchs

Filip Fuchs

Od počátku 90. let pracoval jako dobrovolník v Hnutí DUHA, na podzim 1997 spoluzakládal občanské sdružení NESEHNUTÍ - Nezávislé sociálně ekologické hnutí. O tři roky později se začal aktivně podílet na kampani NESEHNUTÍ nazvané "Zaostřeno na hypermarkety", jejímž cílem je seznamovat veřejnost s negativními dopady obřích nákupních center a bránit jejich další expanzi. Do roku 2004 byl v NESEHNUTÍ zaměstnán na plný úvazek, v současnosti pracuje jako vedoucí sociálně právní poradny romského střediska Drom a se sdružením nadále spolupracuje jako dobrovolník.
Kromě toho je Filip Fuchs dlouholetým aktivním "účastníkem" undergroundové hard core punkové subkultury. Vydává nejdéle vycházející hard core punkový fanzin/časopis v Čechách "Hluboká Orba", napsal již několikrát dotiskávanou knhu o československém předlistopadovém punku "Kytary a řev, aneb co bylo za zdí" a se svou hudební skupinou SEE YOU IN HELL, fungující zcela na undergroundových DIY [Do It Yourself - Udělej to sám] principech vydal několik nahrávek a zavítal na turné do Japonska, Brazílie a četných evropských zemí.

Kde knihu koupit

Online v ČR a SR

100 Kč

Odkazy

Vaše názory