Přelet nad hypermarketovým hnízdem
Přelet nad hypermarketovým hnízdem
Deset let budování hypermarketů v ČR
Řada západoevropských metropolí se již poučila a ve snaze minimalizovat negativní dopady hypermarketů sestavuje podrobné plány, kolik nových obchodů si město může dovolit a za jakých podmínek. V České republice naproti tomu snahy o usměrňování obřích prodejen zatím odmítáme, nejčastěji s poukazem na všeřešící volnou ruku trhu. Hypermarketové řetězce mají také obrovskou ekonomickou moc a z ní vyplývající moc politickou. Dalším faktorem, který jim pomáhá při vítězném tažení našimi městy, bývá nízký zájem občanů o dění ve své obci. Ale i tehdy, když občané vyjádří svůj nesouhlas, prosazují zástupci obcí zájmy řetězců bez ohledu na veřejné ménění a někdy i bez ohledu na zákony. Dokládají to případy popsané v této publikaci, které bohužel nejsou ojedinělé.
Knihu si můžete koupit v balíčku s třemi dalšími knihami s tímto tématem: Super a hyper markety: Nesnesitelná lehkost nakupování za 369,- Kč. V balíčku najdete: Nesnesitelná lehkost nakupování aneb Oči otevírající publikace osvětlující zákulisí nakupování v super-, hyper- a mega-marketech, Přelet nad hypermarketovým hnízdem aneb Deset let budování hypermarketů v ČR a Jak na nákupní centra aneb praktický manuál na to, jak se vyhnout stavbě marketu u vás v obci a Nákupní řetězce – nové výzvy aneb Důležité souvislosti fungování hyper/super-marketů.
Pokud chcete širší souvislosti toho proč se marketům vyhnout, sáhněte po knize Třináct tisíc dní.